Redenen achter uw huidige logo Ontwerp moet worden verbeterd

Je kijkt naar je logo en er voelt iets niet goed. Als dit het gevoel in uw onderbuik is, dan is de tijd gekomen om uw opnieuw te logo laten ontwerpen door experts. Een versleten of verouderd logo doet niets voor je merk en creëert geen hype in de hoofden van de consument.

“Een logo is het publieke gezicht van uw bedrijf”, zegt Patrick Llewellyn, de CEO en president van 99designs. Hij vervolgt: “Als het uw bedrijf niet in de kern vertegenwoordigt, is het tijd voor verandering.” En hoe waar is dat!

Ongeveer 82% van de consumenten heeft de neiging bedrijven te vertrouwen die al een reputatie op de markt hebben opgebouwd. En om die populariteit te krijgen, moet je je logo laten maken met een nieuwe aanpak. De oude moet meteen worden weggegooid!

Indicaties dat u een nieuw ontwerp moet overwegen

Merkherkenning is cruciaal in de huidige competitieve markt. En dat komt door een effectief logo. Als je oude logo geen resultaat laat zien en al een hele tijd geen nieuwe leads oplevert, is het tijd om te upgraden.

uw logo laten ontwerpen door professionals, zodat zij de fouten in uw huidige logo kunnen herstellen. Dankzij hun ervaring en kennis kunnen zij de nodige veranderingen doorvoeren en een schitterend logo voor uw bedrijf creëren.

Maar bovenal moet u de mogelijke tekenen begrijpen dat uw logo niet meer werkt ter verbetering van uw merk. Zodra u ze heeft geïdentificeerd, kunt u contact opnemen met een deskundig bedrijf en hen vragen de benodigde wijzigingen door te voeren.

  1. Je logo is niet gemaakt voor moderne media

Is uw logo bijna tien jaar geleden ontworpen? Dan kan met zekerheid worden gezegd dat het destijds niet goed was geoptimaliseerd om goed samen te gaan met sociale mediaplatforms als Twitter of Facebook.

Uw huidige logo zag er misschien goed uit in een krant, maar consumenten zijn de laatste tijd radicaal veranderd op internet. Uw behoefte aan een logo laten maken dat digitaal een stempel achterlaat en goed werkt op verschillende online portalen.

Stel vragen zoals: kan het logo kleiner of groter worden gemaakt en toch leesbaar zijn? Kun je er een icoon van maken? Lijkt het geweldig op een mobiele app? Als het antwoord negatief is, overweeg dan om voor een logo-upgrade te gaan.

  • Uw logo vertelt niets over uw huidige bedrijf

Bedrijfsactiviteiten evolueren en breiden zich in de loop van de tijd uit. Mogelijk bent u begonnen met slechts één dienst of product en bent u overgegaan op grotere schaal. Als je vastzit aan datzelfde oude logo, weten consumenten niets over het succes van jouw bedrijf.

Een logo mag niet beperkt blijven tot wat uw bedrijf was op het moment dat u het startte. Het moet zo zijn ontworpen dat het uw ambities weergeeft en de essentie weergeeft van waar uw bedrijf vandaag de dag voor staat. Het moet een weerspiegeling zijn van wat uw merk in de toekomst wil worden.

Als u een logo wilt hebben dat klanten aanspreekt, moet u experts inschakelen om het te ontwerpen.

  • Je logo was een doe-het-zelf-project

De meeste mensen beginnen een startup met een beperkt budget. Dit is de reden waarom ze meestal contact opnemen met een vriend of familielid om het logo te maken. Hoewel dat aanvankelijk misschien voor uw merk heeft gewerkt, vragen de moderne tijden om nieuwe maatregelen.

Als u vindt dat uw huidige logo niet op één lijn ligt met die van andere concurrenten op de markt, neem dan contact op met een professionele ontwerper om uw te logo laten ontwerpen.

Het logo van Apple is een goed voorbeeld van hoe merken het logo-ontwerp moeten veranderen naarmate de tijd vordert. Hierdoor heeft het bedrijf het beter gedaan. Apple blijft een duidelijk voorbeeld van het van tijd tot tijd herontwerpen van logo’s om gelijke tred te houden met de hartslag van de veranderende markt.

  • Uw logo schiet tekort als het overeenkomt met dat van uw concurrenten

Verschillende beoordelingssites op sociale media hebben de concurrentie in de zakenwereld vergroot. Dit betekent dat u de logo-ontwerpen van uw concurrenten moet bekijken om te begrijpen waar u staat.

Als je ziet dat hun logo meer tot je spreekt dan je eigen logo, is het tijd voor een upgrade. Deskundige logo-ontwerpers kunnen u hierbij helpen.

Het aantal volgers op sociale-mediaplatforms is een goede indicator of uw logo werkt onder de massa. Als uw merk achterop raakt, is het tijd voor een nieuw ontwerp dat een goede impact zal hebben op de consument.

Laatste gedachte

Kijk vooral goed naar uw logo en kijk of het voor uw bedrijf werkt. Neem contact op met een betrouwbaar bedrijf voor een objectieve analyse van uw huidige logo. Professionele logo-ontwerpers kunnen uw logo laten maken en het een geheel nieuwe look geven.

Een eenvoudig maar effectief logo zal wonderen doen voor uw merk. Upgrade na verloop van tijd om relevant te blijven voor klanten, zodat ze zich nooit van uw bedrijf afkeren. U kunt uw logo laten ontwerpen met een geheel nieuwe invalshoek die het niet alleen goed doet op digitale platforms maar ook een beeld schetst van uw diensten en producten.

Related Posts